v Korea 2014 (Let Free Fantasy Flow)

Over Tokyo

• Skrevet 14.07.2014
  • Klokken 22:25

Da er jeg tilbake i Bergen igjen etter 20 timers reise. Det er godt å være hjemme, se kjæresten, pakke ut og komme litt i orden igjen. Har virkelig hatt noen fantastiske uker i Korea og Japan og jeg vil forhåpentligvis tilbake om ikke så alt for lang tid. Her er et bilde fra Tokyo Tower, var utrolig fint å se utover hele byen mens den gikk fra dag til kveld. Litt jetlaged så  jeg skal snart finne sengen igjen. Satser på at jeg føler meg mer opplagt i morgen!

#reise #bergen #hjemme #tokyo #utsikt

Haeundae beach, Busan

• Skrevet 13.07.2014
  • Klokken 17:00

Antrekket fra Søndagen, siste dagen i Korea. Nå er jeg nok i luften et sted mellom Japan og Amsterdam. Vi skrives fra Norge, om ikke før. Håper dere gjør det meste ut av søndagen, og er klar for en ny uke, enten det er ferie eller jobb det går i.

#Haeundaebeach #korea #reise #antrekk #mote #birkenstock #prada #strand #busan #fly

Last day in Korea

• Skrevet 12.07.2014
  • Klokken 18:58

I dag var siste dagen i Korea, for i morgen klokken 7 setter vi nesen mot flyplassen for mange timers reise til Bergen. Har hatt noen kjempe fine uker i Korea og Japan og jeg skal absolutt tilbake, Ikke bare siden mamma flytte hit i høst, men også fordi jeg har så mye mer jeg har lyst til å se!

I dag tok i en dags tur til Busan, gikk på verdens største kjøpe senter(i følge Guinies world records) Shinsegae og langs Haeundae beach. Fint og se, og fint å ha vært. Må sies at det er den eneste stranden jeg har sett i Korea der folk går i bar overkropp og bikini. Ellers er Koreanerne ganske flinke til å pakke seg inn med langbukser, hansker, sjal, jakke og hatter. Ikke bare når de er ute å går, men også når de bader. hvertfall i hatt, shorts og tskjorte... Jeg syntes jo det var litt rart, men når jeg som eneste person på fredag stod på stranden kun iført bikini, følte jeg meg ganske dum haha. Uansett var stranden midt i byen, med høye blokker og brede bilveier like bar strandpromenaden. På kvelden når vi gikk tilbake langs stranden, var stoler og parasoller vekke og promenaden var scene for artister av forskjellige slag og mennesker i fine klær som satt klar til å bli lagt merke til.

Nå skal jeg finne sengen, flere bilder av antrekket kommer nok mens jeg er i luften. Håper dere har hatt en kjempe fin lørdag så langt!

#korea #reise #shinsegae #haeundaebeach #haeundae #Busan #ferie #antrekk

a walk in the park

• Skrevet 10.07.2014
  • Klokken 18:03

Her er gårsdagens antrekk fra Parken vi var i. Elsker den nye Marc Jacobs vesken min, fant den i Tokyo. Perfekt størrelse og fargen er jo bare nydelig! Tyfonen gikk utenfor denne delen av Korea og i dag var været fantastisk og SÅ varmt, likevel gikk turen til outletet. Kjekt å se, men ble bare med et par ting hjem. Nå ser jeg nok en gang litt Koreansk drama, før det blir skype med kjæresten og sengetid.

Hører at været er hjemme er herlig, håper dere nyter det!

#korea #Asia #okpo #antrekk #mote #marcjacobs #towerbuilding #ferie #reise #natur

En siluett mot horisonten

• Skrevet 09.07.2014
  • Klokken 20:00

Bare måtte ta et bilde mot den uendelige horisonten fra denne bygningen vi var i i dag. Hele antrekket kommer i morgen, men nå skal jeg snart komme meg i seng. Kvelden har gått med på å se Koreansk drama. Jeg har aldri vært borti det før, men det er ganske spennende når man setter seg inn i det, og det er tekstet på engelsk så klart. Det er kommet Tyfon varsel her, og en lapp med forhondsregler henget til og med i heisen. Det er med andre ord ikke noe særlig vær for stranden eller vandring gatelangs. I morgen tar vi derfor turen til et outlet utenfor Busan. Håper jeg finner noen skatter der!  Ønsker dere en herlig dag videre!

#utsikt #antrekk #okpo #korea #ferie #reise

kommentarer: 1

Yi Sun-sin established the best record of defeating the greatest enemy with the smalest forces..

• Skrevet 09.07.2014
  • Klokken 15:30

...in the word history of war.

Her er gårsdagens antrekk . Vesken er et av second hand kuppene jeg gjorde i Japan, elsker den! Da vi kom oss til tempelet var det selvfølgelig stengt, men det var veldig fint utenfor også. I dag tok vi turen opp igjen da det var åpent, vi fikk sett litt mer selv om selve tempelet var stengt. Tempelet ligger Okpo Great Victory Park sammen med et minnesmerke og er dedikert til Admiral Yi Sun-Sin for hans bidrag til å bekjempe Japanerne i Imjin krigen. Nå har jeg både vært å sett et japans og et koreansk tempel, og selv om de ikke kan sammenlignes, må jeg se at det koreanske hadde mye flere farger. Ble så fascinert av hvordan de har malt hele taket. Det går igjen i flere av "hyttene" som står langs turstier og utskikksposter og det er så fint! Men nå skal vi snart ut og spise!

Håper dere har en strålende lillelørdag!

#korea #okpo #shrine #tempel #antrekk #mote #reise #ferie #luisvuitton

Regn i Korea

• Skrevet 08.07.2014
  • Klokken 16:00

I dag har det regnet, det er faktisk kommet tyfon varsel i heisen her. Etter en liten runde i byen, gikk jeg derfor for sofakos med te, riskaker, eplepære og Suits. Jeg begynte å se serien på vei til Japan, og nå er jeg helt hektet. IPaden skal definitivt fylles med episoder fra den serien til flyturen hjem til Bergen på søndag.

Disse riskakene er utrolig gode, gikk sikkert alt for mange ned i dag. Smaker liksom litt stekt eller noe. På bilder ser dere også en liten sniktitt på en av mine designer kupp fra Japan. Elsker den! Hvis været er slik i morgen, skal jeg prøve å få staret på denne boken også. Noen som har lest den? Mamma sa den var veldig bra. Før middag  tok vi turen til et tempel og så litt. det var selvfølgelig stengt men fikk tatt noen antrekksbilder utenfor en nydelig shrine. Så de kommer i morgen.

#korea #shrine #suits #luisvuitton #ferie #reise

En orange playsuit

• Skrevet 03.07.2014
  • Klokken 16:00

Her er de siste bildene fra mandagen da vi hadde en fin roadtrip til dette stedet. Av og til kan en orange playsuit være midt i blinken selv om jeg skal innrømme at eneste gangen den har blitt brukt før var i Rodhos for 3 år siden. Tiden flyr dere!

#korea #roadtrip #reise #antrekk #mote #playsuit  #okpo

kommentarer: 6

Busan Tower

• Skrevet 02.07.2014
  • Klokken 15:30

På søndag var vi som skrevet i Busan, etter shoppingsenter og marked gikk turen opp til Busan tower. Vi tok ikke turen opp i selve tårnet siden det var litt disig, men nøt utsikten over byen fra plassen rundt. Gjæret var dekket med masse søte hjerter, som par har låst fast, på hjertene hadde de som hengte dem opp skrevet ting på koreansk. Syntes også toppen av tårnet var så funt, masse små fine detaljer.

I dag har det regnet her, men vi har egentlig vært veldig heldig med været så langt. Med andre ord blir regnjakken med til Japan i morgen. På grunn av værmeldingen ble det en tur på et kjøpesenter i dag, men før det vandret vi noen timer i gatene i Okpo sentrum.

Håper deres lillelørdag er herlig!

#korea #busan #reise #ferie #asia

Drikk vann: Dr&doctor

• Skrevet 01.07.2014
  • Klokken 20:15

Kom over denne søte flasken i går og måtte selvfølgelig prøve. Ikke bare var den god, den matchet også antrekket mitt. Jeg mener jeg har sett noe lignende i Norge også, men jeg har aldri prøvd det før. Når man kjøper vannet i butikken ser det ut som vanlig vann, men når man vrir på korken, kommer det farge ut i vannet. Da er det bare å riste og drikke. I dag måtte enda en smak prøves, grønn, og den var minst like god. Det virker som noe lignende vitaminvann hjemme, det har null kalorier, men diverse mineraler og vitaminer. Ut i fra bildene på flaskene har den orange rensende effekter, den grønne har noen sure fjes på så regner med den virker på humøret? Den siste som er lilla tror jeg har noe med energi å gjøre, haha. Hadde jeg bare kunnet lese Koreansk... Uansett syntes jeg de var så søte, pluss at de smaker godt. I følge KK trenger kroppen 2,5 liter væske under normale omstendigheter. 1 liter får du gjennom maten, mens 1,5 liter bør du drikke selv. Her i varmen er det ekstra viktig å drikke masse og godt med noe annet en vann en gang i blant. Har dere prøvd noe lignende?

#vitaminvann #drikk #dr&doctor

kommentarer: 2

Hallyeohaesang National Marine Park is a national sea park that encompasses the most beautiful stretch of Korea?s south coast

• Skrevet 01.07.2014
  • Klokken 14:25

I dag tok vi turen ut til en øy som rett og slett var gjort om til en stor botanisk hage. Jeg syntes ikke bildene jeg tok av stedet fanger hvor fint det var der. Men det var busker i alle skagps fasonger, masse rare planter og en nydelig utsikt.  Noen snapshoots av dagens, komfie, enkle antrekk får derimot være med på bloggen, sammen med de fine skulpturene som var rundt om kring i parken. Nå har vi vært ute å spist og i morgen er siste dagen før vi reiser en liten tur til Japan!

Håper dere har en strålende dag!

#hallyeohaesangnationalpark #geoje #korea #antrekk #mote #reise #natur

kommentarer: 2

There is a painting on the wall, why not join it?

• Skrevet 30.06.2014
  • Klokken 20:30

Så i dag har jeg altså svømt med delfiner, hehe. Kan jo late som. Dette fine veggmaleriet kom vi over på roadtripen vår i dag. Det var malt på en vegg, litt bortgjemt mellom husene. Vi hadde det ganskje kjekt forran den kan dere tro. Så her er altså en sniktitt på dagens antrekk, før jeg stuper i seng. I morgen et det tilbake til dette stedet, for å ta båten ut til en øy der det er en botanisk hage. Der skal det være kjempe fint, og det skal visst den lille båtturen ut også. Blir forresten glad om dere legger igjen et ord innimellom. Ser det er lesere innom, men hører sjelden fra dere, hehe.

Ha en strålende dag videre fine dere!

#antrekk #mote #kreativt #korea #reise #maleri #hoppebilde #playsuit #delfiner #sjø #okpo

kommentarer: 4

Busan, markedvandring

• Skrevet 30.06.2014
  • Klokken 12:30

God formiddag til dere i Norge! Nå skal vi ut og spise igjen, for første gang til noen lunde normal tid. I dag har vi hatt en litt roligere dag med en roadtrip. Veiene er store og gjerne bredere, men noen steder er det bare så svingete. Jeg som sliter med bilsyke fra før, blir jo helt grønn. Klarte tilslutt og sovne på hjemveien, så det var herlig. Her er bilder fra i går, etter vi var på kjøpesenteret gikk vi som sagt på diverse markeder. Vi gikk gjennom et tørrfisk marked og kom til fiskemarkedet, Gukje market. Som mamma sa i dag, vi kunne kaldt dette "the contry of the aquarium" for overalt hvor du går finnes det restauranter med store akvarium med fisk, krabber, blekksprut, ål og diverse skjell. Inne på fiskemarkedet var det jo fult med baljer og akvarium som dere ser. Vi ble blant annet inviter til å smake en stor rød blekksprut, rå. Hun tok den opp og ville kutte den opp i biter til oss. Jeg er ikke kresen, men stod over...

Etter å ha vært på fiskemarkedet, Jagalchi Market  gikk vi innover i Busans gater igjen det det var mange gater med forskjellige markedet. I en gate serverte de mat, i en annen satt de på bakken og spiste, i andre hadde de fullt av hatter, puter, sokker, klær osv. Veldig gøy å se, men ble bare med en ting hjem. Jeg fant de søteste sandalene der nede og var fast bestemt på å få de med meg hjem. Jeg var innom tre butikkerfør jeg gav opp. Damene på gang på gang ut, så fornøgd etter å ha funnet de største skoene i butikken, på lageret. "ååååh, BIIIIG foot, BIG foot". jaja takk for det liksom. Har de ikke størrelsen 38-39 så...

Nei, nå får vi komme oss ut, håper dere får en strålende mandag!

#korea #Busan #marked #Gukjemarket #Jagalchimarket #antrekk #reise #ferie #asia

kommentarer: 1

During the mid-1980s, Madonna caused a controversy when she gyrated in a mesh crop top in her video for the song "Lucky Star"

• Skrevet 29.06.2014
  • Klokken 20:30

Her er resten av antrekket fra gårsdagen. Birkenstock sandalene er virkelig et go-to her nede på lange, varme, fuktige dager.  Comfy og luftig, joggesko blir liksom for klamme og gjerne ikke like flatterende til alt. Leter fremdeles etter det perfekte hvite paret med joggesko. Nå skal jeg straks hoppe i seng, siden vi ligger syv timer foran Norge. Dette innlegget er derfor forhåndsskrevet, men jeg håper dere har hatt en strålende mandag og er klar for å starte en ny uke!

#antrekk #korea #strand #okpo #mote #birkenstocksandaler #birkenstock

kommentarer: 3

En dag i Busan

• Skrevet 29.06.2014
  • Klokken 15:46

For en dag, så mange inntrykk, så slitne bein og så fornøgd. I dag tok vi turen inn til Busan som er den største byen i Korea etter Soul. Vi fikk bare sett en liten del av byen og vi skal inn igjen flere ganger, men for en spennende by. Vi begynte med å gå gjennom undergrunnskjøpesenteret som består av ganger med masse butikker der de fleste er second-hand. Når det kom til klær var mye i stilen "bestemor", men jeg fikk med meg en liten skatt. Den ene gangen ledet oss til et 12(?) etasjers kjøpesenter, Lotte der vi spiste lunch. Vi var også oppe på taket der de hadde en mini dyrehage og et grøntområde med telt og trær osv. Syntes så synt i dyrene der, fikk litt vondt i hjertet. De hadde blant annet, dådyr, gris, hunder, kaniner og geiter. Resten av dagen brukte vi på å vandre rundt på forskjellige markeder og andre turist ting. Nå har vi akkurat kommet inn døren igjen. Har så mye bilder fra i dag, så jeg deler det litt opp. Her har dere litt bilder og dagens antrekk fra toppen av Lotte. Håper dere får en fin dag!

#korea #busan #lotteshoppingcenter #marked #antrekk #Mote #utsikt

A day at the Beach

• Skrevet 28.06.2014
  • Klokken 13:37

Dagen er brukt på stranden,  sidendet var arrangert strandparty for de norske som jobber på samsung verftet. Der var det masse god mat, drikke og tilbud om å kjøre vannskuter og bananbåt. Jeg hadde selvfølgelig ikke med meg bikini, men jeg har prøvd begge deler før, så det var ikke så nøye. Likevel var det en del som tok utfordringen i full påkledning, og morsomt å se på var det jo. I tillegg har vi fått oversikt over noen andre strender, så nå har vi litt å velge mellom framover. På stendene slår koreanerne opp telt, har med seg primus og er tildekket fra topp til tå for å nyte strandlivet. Det er litt morsomt å se hvor forskjellig betydning en dag på stranden har for folk. Jeg har ennå ikke sett noen i bikini.. Nå er vi hjemme og tar en liten halvtime før vi skal ut å spise dessert. Vi har akkurat vært å spist deilig Koreans bbq, "Bi Bi Q" som de sier her nede. Det er mye rart tilbehør her nede, men det meste smaker ikke så værst. Virkelig verdt å prøve om dere får muligheten.

Slenger med en smakebit av  dagens antrekk, så får dere resten senere. Håper dere har en herlig lørdag så langt!

#ferie #reise #asia #korea #okpo #strand #antrekk #mote

Deokpo-dong: Maximum Occupancy 1,000 people

• Skrevet 27.06.2014
  • Klokken 17:05

God ettermiddag til dere! Dagen har gått i en kjapp runde i butikkene i hovedgaten i Okpo. Jeg fant en utrolig fin kjole, som jeg dør etter å gå med. Må bare finne en riktig anledning. Dere skal nok få en sniktitt senere. Etter Lunch gikk jeg til en by som heter Deokpo og tilbake igjen. Turen tok 3 timer og det tok på i varmen, men man ser jo mye fint og det er godt å bevege seg litt. Følte meg ganske power woman, da de andre bare gikk en av veiene og tok taxi. over 12 km her i varmen er jeg fornøgd med, forfriskende. Nå er det snart tid for sengen her nede, vi har vært en tur ute og spist før vi gikk på en liten runde i gatene. Utrolig mange europeere her nede. De fleste jobber på verftet i byen her eller det som Samsung har i nabobyen 15 min unna. Verftet her i byen er utrolig stort, dere ser deler av det på øverste bildet, der er det tre flyterigger som bygges. To av dem skal faktisk til Norge! De to røde. Det nederste bildet tok er fra et søtt hus som lå ved en liten bukt jeg gikk forbi i dag. Der holdt de på å tørke noen bønner og grønnsaker. Utrolig morsomt å se at de gjør det sånn her nede, hadde jo ikke gått i Norge.

Nå får jeg snart ta kvelden, håper dere har en fin start på helgen og syntes det er kjekt å høre fra Korea!

#korea #reise #tur #sportu #doekpo #Okpo #natur #trening #ferie #asia

city of signs

• Skrevet 26.06.2014
  • Klokken 19:00

I dag har vi brukt dagen på en "prisoners of war exibition", der stod det om fangene fra nord korea under krigen. Hvordan de ble holdt fanget, og hvordan de hadde det der. Det var innsiktsfull og interessant å se. På kvelden gikk vi ut i gatene i Okpo igjen. I sidegatene er det så mange skilt at de lyser opp gatene selv om det er helt mørk på himmelen. Det øverste bildet er tatt ut vinduet på restauranten vi spiste middag på og det selv så idyllisk ut helt til man ser utsikten. uansett syntes jeg det er litt av sjarmen med gatene her nede.

Good Morning Okpo

• Skrevet 26.06.2014
  • Klokken 12:30

Nå er klokken tre på natten i Norge og derfor forhåndsskriver jeg dette innlegget. Planene for dagen holder på å ta forms mens mamma og meg venter på at de andre skal våkne. det er disig i dag også. Mistenker at det har noe med regntiden å gjøre, at det rett og slett er så fuktig at det blir sånn på denne tiden av året. Uansett er solen her, temperaturen er ikke noe å klage på og det er jo ikke overskyet. Som dere ser bor vi midt i sentrum omringet av hus, barer, restauranter og butikker. Byen er ikke særlig stor og man går fort en runde rundt sentrum, likevel er det så mye å se.

Håper dere får en fin dag!

#korea #okpo #utsikt #antrekk #Mote

kommentarer: 3

Okpo Nuri Garden

• Skrevet 25.06.2014
  • Klokken 15:50

Nå er jeg tilbake i leiligheten etter en lang dag i Okpo, vi var så vidt en svipptur innom og skiftet før det bar ut på middag. Vi begynte med å gå på en fin vei langs vannet og vi fortsatte oppover "fjellet". På toppen var det en plass med treningsapparater av alle slag, en liten park og en plass omringet av steiner med forskjellige flagg på. Der var alle som jobber i Okpo representert ikke bare med flagget men også nasjonalsangen, blant annet Norge. Steinene ser dere i bakgrunnen på bilde nr to. Det var som dere ser litt disig i dag så utsikten på toppen var ikke optimal. Men en joggetur opp når utsikten er bedre er allerede på planen. Denne fine hytten i tradisjonell stil måtte uansett foreviges, og taket inni var jo også helt fantastisk. Nå er vi akkurat kommet hjem fra middag, og skal finne ut hva som skal stå på planen i morgen.

Håper dere har en fin ettermiddag hjemme i Norge, eller hvor i verden dere er:)

#nurigarden #okpo #okponurigarden #korea #reise #ferie #asia #antrekk #mote

Long flight

• Skrevet 24.06.2014
  • Klokken 13:14

Nå er vi fremme i Korea. Jeg fikk så og si ikke lukket øynene på turen, da det var noen nordmenn bak som ikke klarte å sitte stille, rykking og sparking i setene er ikke noe særlig. Spesielt ikke når flyturen varer over 10 timer.  Når vi kom frem til leiligheten i Okpo, måtte jeg derfor legge meg nedpå litt, nå har vi vært ute og spist koreansk bbq og dessert i denne fine lille byen og alle føler seg vel på overtid klar for sengen selv om klokken bare så vidt er passert 8 på kvelden. Jeg skal dele litt bilder fra byen etter hvert, men i mellomtiden legger jeg ved noen bilder fra reisen nedover. Klar for middag og kos på flyet fra Amsterdam og mellomtiden trøtt og sliten på Fukuoka flyplass i Japan . Nå er klokken 13.00 i Norge, så jeg håper dere får en fin dag videre!

#korea #japan #ferie #reise #antrekk #fly #trøttjente

DITT NAVN

Her kan du skrive en kort tekst om deg selv og/eller bloggen på ca. 30-40 ord. Her kan du skrive en kort tekst om deg selv og/eller bloggen på ca. 30-40 ord. Her kan du skrive en kort tekst om deg selv og/eller bloggen på ca. 30-40 ord.