En grønn start

• Skrevet 20.01.2015
  • Klokken 15:47

De siste dagene har jeg prøvd å ha en fargerik start og denne smoothien ble frokost både i går og i dag.

1 håndfull spinat - 1 håndfull revet gulrot - 1 appelsin i biter - 1 dl eplejuice - 1 dl vann

Bland alt sammen og nyt.

Nå står tannlegen for tur, før litt planlegging av Wien. hvor turen går i morgen!

Ha en strålende ettermiddag!

kommentarer: 4

Four pictures from my day

• Skrevet 18.01.2015
  • Klokken 22:45

Så jeg tenkte jeg skulle dele noen bilder bra dagen min.

1. Jeg startet dagen sent, som man skal på søndager. Møtte en venninne for frokost, før hun reiste videre i Europa og så hjem til New Zeland.
2. Etter frokost gikk jeg innom en ruin pub som pleier være å et marked på søndager. De var i ferd med å stenge  og det var så fint og tomt at jeg rett og slett måtte ta et bilde.
3. Etter 5 måneder i Budapest klarte jeg endelig å komme meg til et termal bath. Det var kjempe avslappende og utrolig deilig.
4. Nå er det filmkveld med rommaten min før hun reiser hjem til Krakow.

I morgen skal togtur til Wien bestilles,  har hørt så mye fint om den byen!

Mirror; mirrors

• Skrevet 16.01.2015
  • Klokken 18:01

Hei fra Budapest! Her er onsdagens antrekk. Når vi var innom et veldig fancy shoppingsenter på onsdag, måtte vi bare knipse noen bilder i de fine prøverommene. Ingrid og meg trodde vi skulle gå tomhendt ut av senteret, men endre begge to opp med noe. De fineste støvlettene fra SeeByChloe fikk bli med meg hjem!

Siste eksamen ble unnagjort kl 10 i morges og nå kan "ferien" for alvor nytes. Var så nervøs for at eksamen ikke skulle gå min vei, men etter kun 20 av 60 minutter var jeg ferdig og ble sittende og lese over. Nå får jeg bare håpe at magefølelsen er rett. Etter eksamen var det hjem i seng og ta igjen litt søvn, eksamens nerver ødelegger alltid nattesøvnen min.

Etterpå ble det ukens andre joggetur opp Gellert Hill, med den mest fantastiske utsikten over Budapest, før det ble lunch med en venninne jeg ikke trodde jeg skulle få se igjen. Nå er det til for å slappe av litt hjemme før en tur på byen blir på sin plass for å feire den ene uken med ferie som venter!

Håper dere får en fin start på helgen!

kommentarer: 0

New in, purple

• Skrevet 15.01.2015
  • Klokken 19:36

Det har blitt litt gåing i butikker, ved siden av å møte venner, lese til eksamen og danse nettene vekk. Denne freshe lommeboken ble med meg hjem fra salget. Det var jo bare på tide, etter som min forrige ble frastjålet i Bratislava for noen måneder tilbake. Syntes størrelse er perfekt og jo oftere jeg tar den opp, jo mer liker jeg den. En kontrast mot alle de klassiske svarte(Selv om det fo all del er mange fine!). Helt tilfeldig er mobilen min preget av lilla for øyeblikket også. Jeg elsker forresten denne neglelakken for tiden. liksom bare mørk med første øyekast, men når man ser nærmer er det en herlig dyp blå farge.

Nå blir det pause fra den ikke så produktive eksamenslesingen, med nye episoder an white collar.

kommentarer: 3

nothing like those comfy sweaters

• Skrevet 13.01.2015
  • Klokken 23:39

Denne fine genseren fra Zara ble med meg hjem fra salget i går, og fikk allerede være på når vi skulle ut for kvelden. I løpet av nattestimene ble den knyttet rundt livet istedenfor.

Syntes den gjorde seg bra slik også. Så varm og god, og fargen er jo bare superfin!

I dag har dagen gått i eksamenslesning, for jeg har siste eksamen, i Network Communication, på fredag. Nå har vi akkurat kommet hjem fra favoritt fiskerestauranten vår her i Budapest. Planer er lagt for morgendagen og sengen venter.

Håper dere har hatt en fin dag!

Reds and Blues

• Skrevet 12.01.2015
  • Klokken 20:37

Etter en uke i Oslo der jeg kickstartet bachelor skrivingen, litt hvertfall. Føles det bra å være tilbake i Budapest!  Det føles som om jeg er kommet hjem igjen. Den følelsen når du vet akkurat hvor alt er og føler du nesten kjenner byen som din egen lomme(Bortsett fra i svake øyeblikk der du i virkeligheten går helt feil). Jeg startet med en joggetur opp på Gellert Hill, der har man utsikt over hele byen og i dag var det som vanlig et utrolig vakkert syn. Senere gikk vi på shopping før vi rett og slett bare har slappet av.  Nå gjør vi oss klar for middag ute før det værer videre til Morrisons 2, som er vanlig rutine her hver mandag.

Ill be back, Prague

• Skrevet 06.01.2015
  • Klokken 18:34

Noen snaps fra herlige Praha som vi tok turen til i november. Mens vi var der fikk vi gjort litt sightseeing, besøkt et ølbryggeri med det mørkeste ølet jeg har sett/smakt, spist masse god mat og ikke minst sett Kygo og Thomas Jack! For en tur! Shopping ble det lite tid til denne gangen, men det er enda en grunn til å reise tilbake til denne fine byen!

#reise #praha

Byen i mitt hjerte

• Skrevet 05.01.2015
  • Klokken 14:05

Utsikten fra altanen, Bergen

Når man tilbringer store deler av året på å forelske seg i nye byer, reise og drømme om neste reisemål, glemmer man gjerne hvor nydelig det som er rett forran nesen på en er. Bergen, hjembyen min, som jeg ikke er så ofte i lengre. Etter et helt utrolig semester i Budapest var det godt å komme hjem, og bli minnet på hvor vakker lille Bergen er. Dette bildet tok jeg rett før nyttår, når solnedgangen var som ut av en annen verden.

I dag bærer det til Oslo etter to uker i Bergen, før turen igjen går til Budapest, for å avslutte en fantastisk reise. En bedre start på 2015 kunne jeg nok ikke bedt om.

Ønsker dere alt godt i det nye året!